Op 5 maart, nauwelijks anderhalve week na onze gezamenlijke MOD heb ik in mijn eentje een eigen MOD gereleased. Deze geeft spelers elektriciteit.

Het idee was simpel. Ik heb altijd stroom te kort in deze game, dat moest beter kunnen. Ik heb gezocht naar leuke ‘natuurlijke’ bronnen. Wind is een goede bron van stroom, maar de game zelf heeft geen wind. Dus met de code van de [Solar-Generator] heb ik zogenaamde wind turbines programmeert.

Ik heb een deel van de code van de vorige MOD kunnen gebruiken. Ook heb ik mijn bestaande artwork aangepast voor deze MOD. Maar ook hier inmiddels ruim 600 spelers.

Ook deze MOD is meest populair van de week mogen zijn.


Een paar maanden geleden kreeg ik van Thomas een nieuw spelletje, Mindustry. Wat moest ik hier nu toch mee…., maar in no time had ik het helemaal door en kon ik prima meekomen en was ik soms zelf beter. Wij spelen vaak met MODs. De ene voegt een extra resource toe, de ander een nieuwe manier van power, maar wij wilde meer.

Dus zo gezegd zo gedaan. Thomas, Kevin, Lev en ik waren vanaf dat moment bezig met RL-Mindustry. Ieder weekend als ik in Tilburg zat groeide het een beetje. Tot het zo hard groeide dat ik de hele week afbeeldingen zat te maken. Samen hebben we alles uitvoerig getest. Het moest wel goed werken natuurlijk.

En nu zijn we echt online! Onze eigen MOD. Nu is het wachten op de feedback van spelers zodat we kunnen aanpassen. Ook zijn de ideeën nog niet op en zal het nog meer gaan groeien…

Binnen een maand zaten we op 700+ spelers.

Intussen onderhoud ik de MOD in mijn eentje. Als de game een update doet willen er nog wel eens bugs ontstaan. Ik vind het leuk iets te doen met de feedback die we krijgen. Zo heb ik al turrets aangepast, de power uit gebalanceerd en ik heb twee eigen maps gebouwd. Nu kunnen mensen nog meer spelen.

Thomascontent
Kevincontent
Saskiacontent & artwork
Levtesting
Meest populaire download deze week.

Artwork:

Een aantal van de resources, forges en factories. Het is een pixelgame, dus het zijn maar kleine plaatjes.