Home | Portfolio | Coding/ Mods bouwen
Een heel nieuw hoofdstuk. Ondanks mijn webdesign ervaring heb ik nooit heel veel gecodeerd. HTML en CSS, dat was het wel. Ik kan een JavaScript menu downloaden en deze aanpassen aan mijn wensen. Dus dit was nieuw. Mijn vriend is software developer, en nadat hij mij Mindustry cadeau gedaan heeft, ging het allemaal heel snel.
Ik zou alleen de afbeeldingen gaan maken voor de gezamenlijke MOD. Maar ik had al heel snel door hoe dingen werkte. Dus nu codeer ik zelf HJSON voor de MODS. Inmiddels 2 solo MODS erbij. Alle 3 worden deze nu door mij alleen onderhouden.
Nu de game naar V7 is heb ik alle mods weer moeten bijwerken. Ze werken weer!
7 januari 2021 was het tijd voor mijn tweede solo MOD in HJSON. Trade It is geboren. Geïnspireerd op een andere MOD ruilt deze MOD ores in voor andere types ores. Ik wilde alleen veel meer opties dan de al bestaande MOD.
Voeg Copper toe aan de trader en je krijgt er iets anders voor terug. Sommige maps hebben geen titanium, terwijl je het wel nodig hebt. Dan kun je een van mijn traders gebruiken om er toch aan te komen.
Herkenbaar aan de standaard game kleuren geeft elke trader iets anders.
Copper to Lead
Copper to Titanium
Copper to Thorium
Lead to Titanium
Lead to Thorium
Titanium to Thorium
Graphite to Silicon
Silicon to Graphite

Op 5 maart, nauwelijks anderhalve week na onze gezamenlijke MOD heb ik in mijn eentje een eigen MOD gereleased. Deze geeft spelers elektriciteit.
Het idee was simpel. Ik heb altijd stroom te kort in deze game, dat moest beter kunnen. Ik heb gezocht naar leuke ‘natuurlijke’ bronnen. Wind is een goede bron van stroom, maar de game zelf heeft geen wind. Dus met de code van de [Solar-Generator] heb ik zogenaamde wind turbines programmeert.
Ik heb een deel van de code van de vorige MOD kunnen gebruiken. Ook heb ik mijn bestaande artwork aangepast voor deze MOD. Maar ook hier inmiddels ruim 600 spelers.
December 2020 kreeg Mindustry een giga update. Alle bestaande mods werkte niet meer. Hiervoor waren updates nodig. Voor Powered by nature was de fix in 1 dag online. Veel fouten in de HJSON files waren snel op te sporen en hij is weer speelbaar.
Een paar maanden geleden kreeg ik van Thomas een nieuw spelletje, Mindustry. Wat moest ik hier nu toch mee…., maar in no time, had ik het helemaal door en kon ik prima meekomen en was ik soms zelf beter. Wij spelen vaak met MODs. De ene voegt een extra resource toe, de ander een nieuwe manier van power, maar wij wilde meer.
Dus zo gezegd zo gedaan. Wij waren vanaf dat moment bezig met RL-Mindustry. Ieder weekend als ik in Tilburg zat groeide het een beetje. Tot het zo hard groeide dat ik de hele week afbeeldingen zat te maken. Samen hebben we alles uitvoerig getest. Het moest wel goed werken natuurlijk.
En nu zijn we echt online! Onze eigen MOD. Nu is het wachten op de feedback van spelers zodat we kunnen aanpassen. Ook zijn de ideeën nog niet op en zal het nog meer gaan groeien…
Binnen een maand zaten we op 700+ spelers.
Intussen onderhoud ik de MOD in mijn eentje. Als de game een update doet willen er nog wel eens bugs ontstaan. Ik vind het leuk iets te doen met de feedback die we krijgen. Zo heb ik al turrets aangepast, de power uit gebalanceerd en ik heb twee eigen maps gebouwd. Nu kunnen mensen nog meer spelen.
December 2020 kreeg Mindustry een giga update naar V6. Alle bestaande mods werkte niet meer. Hiervoor waren updates nodig. Ook RL Mindustry ging kapot en bleef langer kapot. Er waren teveel variabelen en dit had meer tijd nodig. Dus was ik mezelf meer aan het leren over HJSON. Ik wilde hem zo snel mogelijk af hebben en dat is gelukt. Dus ook RL Mindustry is gefixt. Alle turrets waren kapot, de vault en ook alle unit fabrieken. Veel veranderingen in de namen. Soms was het simpel, soms niet.
Thomas | Content |
Saskia | Content & artwork |
Lev | Testing |
Artwork:
Een aantal van de resources, forges en factories. Het is een pixelgame, dus het zijn maar kleine plaatjes.